När The Temptations Räddade Min Sommar

Sommaren 2007 arbetade jag nattskifte på Herenco Tryckeri i Jönköping. Arbetet gick ut på att räkna och packetera oumbärliga tidningsskrifter som Tranås Tidning, Vetlanda Nyheter och Skaraborgs Länstidning och sedan skicka ut dessa till ett gäng desillusionerade lastbilsförare på lastkajen utanför. Min chef hette Maggan (antaligen Margareta innan hon påbörjat sitt arbeta på Herenco). Maggan, som styrt packsalen sedan 1991, och vars bitterhet ökat exponentiellt med var passerande år, gjorde att tillvaron på arbetet de flesta av kvällar skulle passa alldeles utmärkt som ett extrakapitel i GULAG-arkipelagen.

Man det gjorde mig inte så mycket. Bara jag var natt stillsamt kunde cykla hem efter arbetets slut, anlända till mitt tomma hus och precis hinna upp till balkongen utanför mitt rum för att se solen stiga över trädtopparna. Och så satte man sig där, tände en Lucky Strike och ackompanjerade det hela The Tempations - I Could Never Love Another (After Loving You). Spontant kan man ju tycka att, säg, Dislocation Dances Midnight Shift vore ett aningen mer passande anthem. Men jag sökte å andra sidan inte efter tröst och medömkan - jag vill bara uppfyllas av något större och vackrare än livet självt.

Och det vore knappast en överdrift om jag påstod att jag liderligt skulle återuppta ett förhållande - om så det tagit slut under omständigheter med inslag av köksknivar och cyanid - om jag bara dagarna senare fått I Could Never Love Another (After Loving You) skickad till mig på kassettband. Ett tillkommande brev vore alldeles överflödigt. Bara så ni vet.

The Temptations - I Could Never Love Another (After Loving You)


girl i can't believe my ears
are you really telling me goodbye
see you're taking away
my reason for living
and you won't even tell me why
before you walk out the door
there's something i want you to know

that i could never ever love another
after loving you
ooohoo
no other love will i share
cause none can compare
after loving you

it was only yesterday
your words are still fresh in my mind
baby you said
long as the rivers flow
each day you'd love me more
now you wanna leave me behind
Listen baby
I don't know what it's gonna take to make you stay
I just know i've got to find a way

cause i could never never never ever love another
after loving you
ooohoo
no other will i share
cause none, none can compare
after loving you

so baby please saty beside me
I need your sweet love to guide me
Oh baby baby baby baby baby baby
( i could never love another)
oooohhhh after loving you
( i could never love another after loving you)

baby baby baby it was only only only only yesterday
your words are still fresh in my mind
i remember you said
long as the rivers flow
each day you'd love me more
now you wanna leave, leave me behind listen baby
I don't know what it's gonna take to make you stay
i just know i've got to find a way

I could never, never never never ever love another after loving you
ooohooo
no other love will i share 'cause none, none can compare after loving you
ooooooh baby, on my bended knees i'm beggin you to stay here with me

ooooh

Ooooooh
Baby baby baby baby
I could never never ever never ever love another
after loving you
ooohoooo
no other love will I share cause none can compare
after loving you.

Betyg: 11/10


Kommentarer
Postat av: j

hihi. nomnomnom. puss.

2010-03-25 @ 16:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0