Did you lie when you spoke to me?



Jag vet inte om ni riktigt har förstått det här ännu, men Joe Strummers sånginsats i Train in Vain hör till det bästa som någonsin hänt mänskligheten.

I see all my dreams come tumbling down //
I can't be happy without you round

Jag dör.

(Och när Strummer berättar om sitt pissavlönade jobb, låter det uppriktigare än när Moz berättar hur han inte kan gå ut på grund av sin obefintliga garderob)

The Clash - Train in Vain
The Clash - Train in Vain (Generic People's DJ Edit)

Kommentarer
Postat av: ditt enda fan

Men när Mozzan står på dansgolvet i en grå engelsk stad och frustrerat sjunger att the music that they constantly play, it says nothing to me about my life, då är han åtminstone med på listan över de mest uppriktiga skildringarna i pophistorien. Nog för att det är en uttjatad tonårsdänga, men jag älskar att se honom framför mig där han står med hela englands ångest i sitt bröst och vill bort.



Tycker f ö att "Jag dör", är det absolut bästa omdömet man kan ge något. Har en spellista som heter det.

2010-01-17 @ 15:25:29
Postat av: Anonym

.... fast vid närmare eftertanke så får jag nog diskvalificera mig själv från diskussionen p g a min allmänt överdrivna blödighet.

2010-01-17 @ 15:54:29
Postat av: Adam

Jo, det är klart mozzan är uppriktig. Riktigt jävla uppriktig, till och med (kanske inte på sista albumet... har jag berättat för dig någon gång om vad jag egentligen tycker om det?).



"Jag dör" är liksom superlativens superlativ. Mycket användbart.

2010-01-21 @ 18:53:44
URL: http://beforehollywood.blogg.se/
Postat av: Johan

Men det är ju Mick Jones som sjunger lead på Train in Vain....

2010-01-28 @ 17:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0